Keputusan Pertandingan Gusti Lengan Shah Alam 2009

Wednesday, March 25, 2009

Share this history on :

Tiga juara, dari kiri Shah Rizad, Azilah dan Fairuddin


Shah Alam, 21 Mac, 2009. Pertandingan Gusti Lengan Shah Alam 2009 Karnival Sukan Sempena Sambutan 1 Tahun Pentadbiran Kerajaan Baharu Selangor pada 21hb. Mac 2009 di Stadium Malawati, Shah Alam yang merupakan anjuran Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dengan kerjasama Persatuan Sukan Lengan Negeri Selangor (PSLNS) telah berlangsung dengan jayanya dan juga mendapat sambutan memberangsangkan dari penonton.

Seramai 50 orang peserta lelaki dan wanita telah menyertai pertandingan ini yang mempertandingkan tiga kategori iaitu Kategori A: Lelaki 75.1kg ke atas, Kategori B: Lelaki 75kg ke bawah dan Kategori C: Wanita Terbuka.

Azilah bte Mohd Ali yang mewakili MBSA sekali lagi menunjuk kehebatannya menguasai pertandingan gusti lengan dengan muncul sebagai juara setelah menewaskan Jahlelawati, juga dari MBSA. Bagi Kategori 75.1 kg ke atas telah dimenanangi oleh Shah Rizad masih dari Kelang yang menewaskan Mohd Fauzi dari Shah Alam dan Mohd Fairuddin Md Suki dari Balai Polis Dang Wangi menewaskan Aidi Adnan dari Ijuk.

Keputusan penuh pertandingan adalah seperti berikut;

Kategori A: Lelaki 75.1kg ke atas
Juara - Shah Rizad Masih
Naib Juara - Moh Fauzi bin Mohamad basri
Ke 3 - Afrizal bin Yunus
Ke 4 - Rahmat bin Mohamad

Kategori B: Lelaki 75kg ke bawah
Juara - Mohammad Fairuddin bin Md Suki
Naib Juara - Aidi Adnan bin Yunus
Ke 3 - Mohd Rafae bin Mansurrudin
ke 4 - Mohd nazwil bin Awang

Kategori C: Wanita Terbuka
Juara - Azilah bte Mohd Ali
Naib Juara - Jahlelahwati bte Moh Ali
Ke 3 - Roslina bte Harun
Ke 4 - Siti Faridah bte Jamian

Juara bagi kategori lelaki membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM300 berserta piala manakal juara bagi Wanita Terbuka membawa pulang wang Tunai RM200 berserta piala. YB Tuan Haji Yaakob bin Sapari, Exco Kerajaan Negeri Selangor telah menyampaikan hadiah kepada pemenang-pemenang. Sebahagian daripada wang yuran penyertaan daripada peserta telah di sumbangkan ke Tabung Kebajikan Gaza.

Pihak Persatuan mengucapkan ribuan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Selangor dan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) kerana telah menjemput pihak Persatuan menganjurkan pertandingan gusti lengan.



Azilah menerima piala kejuaraan daripada YB Tuan Haji Yaakob bin Sapari



Shah Rizad Masih menerima piala dari YB Tuan Haji Yaakub bin Sapari.
Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: