MALAYSIA BERTANDING DI BALIKPAPAN, INDONESIA

Saturday, March 1, 2014

Share this history on :




Malaysia menghantar penyertaan terbesar iaitu 14 orang peserta ke Kejohanan gusti Lengan Antarabangsa Balikpapan 2014 yang diadakan di Balikpapan, Indonesia mulai 28 Februaari hingga 2 Mac 2014. Pasukan Malaysia kali ini diwakili oleh gabungan 3 pasukan negeri iaitu Selangor, Melaka dan Sabah.

Antara negara yang akan bertanding selain daripada pasukan Indinesia sendiri dan Malaysia adalaj pasukan daripada Singapura, Azerbaijan, India, Mesir, Ukraine, Australia, Korea Selatan, Jerman, dan Rusia

Malaysia akan menyertai lima kategori iaitu Ada 5 nomor yang dipertandingkan iaitui kelas 65 kg, kelas 75 kg, kelas 85 kg, kelas 95 kg, dan + 95 kg dengan mensasarkan sekurangnya dua pingat. Tahun lepas malaysia hanya mampu membawa pulang 1 pingat perak dan 1 pingat gangsa. Pingat perak dimenangi oleh Mervyn Siew (Selangor) manakala pingat gangsa di menangi oleh Lee Thiem Swee (Melaka).


Sementara itu 4 orang pemain Selangor telah dipilih mewakili pasukan Malaysia iaitu Mohamad Nizar bin Yusuf, Mohd Zil fadli Abd Halim yang merupakan juara Mr Selangor 2013 dan juga Abdul Razak Hadezhir serta Syed Saddam Wafa. Manakala lain-lain pemain yang turut serta di antaranya adalah Lee Thiam Swee dan Bong Kim Boon (Melaka), Joeffrey Jolly dan Jolly Johnson (Sabah).

Pihak Persatuan Sukan Lengan Negeri Selangor mendoakan pasukan ini akan dapat menunjukan prestasi yang cemerlangan pada kejohanan ini nanti sekali gus menaikkan nama Malaysia di peringkat antarabangsa.


Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: