Sepintas lalu Pra Sirkit Pertandingan Gusti Lengan Selangor 2010

Monday, February 8, 2010

Share this history on :


Salam Hormat dan Salam 1Malaysia,

Medan perjuangan gusti lengan Selangor 2010 telah dibuka dengan resmi 6 Februari, 2010 yang lalu di UKM. Ini bererti semua pemain-pemain gusti lengan Selangor baik peserta lelaki atau pun wanita sedang berada di zon pertempuran bagi merebut gelaran MR SELANGOR 2010.

Apakah pentingnya perlawanan sesi pemanas badan yang diadakan itu kepada PSLNS dan pemain sendiri. Di sini letakkan penanda aras samada PSLNS ata pemain-pemain telah bersedia untuk mengharungi musim baru.

Menurut pandangan Badang, Pihak PSLNS nampaknya dari segi penganjuran telah cukup bersedia. Tidak lagi terdengar rungutan daripada pemain-pemain dan juga penganjur tentang perjalanan pertandingan. Tidak terdengar rungutan tentang mutu pengadilan seperti sebelumnya. Semuanya berjalan lancar dan mengikut jadual yang ditetapkan.

Cuma Badang berharap, jadual pertandingan anjuran pihak PSLNS lebih tersusun dan kalau boleh pada tahun ini ada sedikit kenaikan dari segi jumlah hadiah wang tunai yang disediakan. Badang juga berharap lebih ramai penaja yang akan sudi tampil menaja siri Sirkit Pertandingan Gusti Lengan Selangor 2010 ini. Kalau tidak dapat secara keseluruhan sirkit, pihak penaja boleh dipelawa untuk memilih untuk menaja mana-mana sirkit pertandingan mengikut kesesuaian mereka.

Bagaimana pula persiapan peserta-peserta gusti lengan Selangor? Apakah telah bersedia? Dari sudut pandangan Badang, prestasi sesetengah pemain tidak memberangsangkan. Mungkin cuti selama dua bulan dari sebarang aktiviti gusti lengan memberi kesan kepada prestasi pemain. Atau mungkin lebih ramai pemain yang telah menunjukan peningkatan berbanding pemain-pemain yang sedia ada.

Nampaknya Afrizal Yunus masih lagi mengekalkan rentak kemenangan walau pun tewas dalam pertandingan merebut gelaran Mr Selangor 2009. Harith Abdullah, Mr Selangor 2009 langsung tidak kelihatan sebaik sahaja berjaya memenangi gelaran Mr Selangor 2009. Apakah beliau masih berminat untuk mempertahankan gelaran itu? Masih terlalu awal untuk membuat rumusan.

Mohamad Fairuddin pula masih belum pulih dari kesan kekalahan di pertandingan yang diadakan di Stadium Putra Bukit Jalil. Muhammad Ridwan, gagal menjuarai Pra Sirkit apaabila tewas kepada Rafael Julius dalam perlawanan pada pandangan Badang merupakan satu perlawanan paling sengit, turut mengakui tidak membuat persiapan rapi.

Sazali bin Nazaki, walau pun berjaya melangkah ke lima perlawanan akhir masih belum mampu untuk meraih apa-apa gelaran. Kali ini tewas pula kepada Mohamad Nizar bin Yusuf, seorang Pegawai Penjara Kajang.

Pemain-pemain regular seperti Ahmad Marsidi Ismail, Mohd Hairul Nazli, Zil Fadzli, Zuazlan, Aidi Adnan, Mohd Ariff, Mohamad Nazwil, Mohd Fauzi, Rosmadian, Rafae @ Tuah dan ramai lagi, adakah anda semua sudah bersedia tahun ini melayan kunjungan peserta luar seperti peserta dari Kedah, Pulau Pinang, Johor dan Melaka yang telah menyatakan hasrat untuk menyertai pertandingan anjuran PSLNS tahun ini.

Kategori wanita pula, nampaknya Badang berani meramalkan akan terus dikuasai oleh adik beradik Abdul Kadir terutama Zuasliana yang masih belum mampu dicabar oleh mana-mana peserta wanita. Jahlelawati, Norashikin masih belum mapu mengugat mereka ini. Badang ingin mengucapkan tahniah kepada Keluarga Abdul Kadir yang kini diwakili seramai enam orang iaitu dua lelaki dan empat wanita. Syabas Badang ucapkan.

Diharapkan tahun 2010 ini, lebih ramai muka-muka baru akan turut menyertai dan aktif di dalam pertandingan gusti lengan. Kita berharap satu hari nanti, sukan ini akan menjadi antara sukan yang popular di Selangor khususnya.

Badang berharap anda semua telah bersedia untuk mengharungi Sirkit 1 yang akan bermula pada 6 & 7 hb Mac 2010 di Stadium Putra Bukit Jalil, Kuala Lumpur. Badang akan menunggu di sana.


Badangpower


Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: