Sepintas lalu Sirkit 1 Pertandingan Gusti Lengan Selangor 2010 KSN

Tuesday, March 9, 2010

Share this history on :
Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia.

Tamat sudah Sirkit 1 Pertandingan Gusti Lengan Selangor 2010 KSN. Badangpower berasa bangga sekali apabila ramai Badang-Badang daripada beberapa buah negeri dan negara telah menyertai dan memeriahkan Sirkit 1 Pertandingan Gusti Lengan Selangor 2010 KSN. Seramai 93 orang peserta lelaki dan wanita daripada Selangor, Kuala Lumpur, Kedah, Perak, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan Johor serta peserta-peserta daripada luar negara seperti 2 peserta Nigeria, seorang Indonesia dan Myanmar telah mengambil bahagian. Johor menjadi negeri selain daripada Selangor yang menghantar peserta paling ramai iatu seramai 15 orang peserta. Inilah semangat yang amat Badangpower nanti-nantikan selama ini.

Alhamdullilah semuanya berjalan lancar, walaupun mungkin ada sedikit sebanyak kekurangan. Namun perkara yang paling membanggakan, pasukan Selangor sendiri, walaupun dalam usia yang masih muda mampu memberikan saingan kepada pasukan-pasukan yang telah lama matang seperti Kedah, Johor dan Pulau Pinang. Kemampuan beberapa pemain seperti Rafael Julius (Naib Juara), Mohamad Nizar Yusuf (ke tiga), Mohamad Ridhwan Hussein (ke tiga), Marvin Siew (ke empat), Nazri Yusuf (ke empat) berjaya menduduki empat tempat terbaik kategori masing-masing amat dan beberapa orang peserta lain juga mampu menduduki lapan tempat terbaik amat melegakan pihak PSLNS.

Tahniah kepada pasukan Johor yang berjaya menjadi juara dalam semua kategori lelaki iaitu Kategori A lelaki atas 85kg, Kategori B Lelaki 75kg - 86kg dan kategori C 75kg ke bawah.Manakala bagi kategori wanita kita berjaya mengekalkan kejuaran melalui Zuasliana Abdul Kadir.

Menjelang Sirkit ke 2 pada bulan April, Badangpower sekali lagi menyeru semua pemain-pemain gusti lengan Selangor mengiatkan lagi latihan dan mempertajamkan lagi skill dan teknik permainan agak kita dapat memberikan tentangan yang sewajarnya kepada peserta-peserta dari-negeri lain.

Jumpa lagi.

Badangpower


Onnyiyee dari Nigeria telah bersedia sedang menunggu kedatangan
pemain lawan

Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: