SIAPA KATA WANITA MALAYSIA TAK MINAT GUSTI LENGAN

Sunday, November 25, 2012

Share this history on :




Salam semua.

Siapa kata wanita Malaysia tak minat dengan acara gusti lengan, malah kenyataan sebenarnya adalah sebaliknya. Berdasarkan pengalaman Badangpower mengiktui pertandingan gusti lengan di seluruh Malaysia, kaum wanita yang paling ramai mengerumuni gelanggang pertandingan gusti lengan. Meraklah yang paling kuat bersorak memberi semangat apalagi kalau yang sedang bertarung itu adalah suami atau teman lelaki mereka.

Malangnya di Malaysia, kaum wanita agar kurang diberi peluang untuk aktif dalam acara gusti lengan. Ada kata sukan ini kurang sesuai dengan sifat seorang wanita. Badangpower berpandangan sukan gusti lenganlah antara acara sukan yang paling sesuai untuk kaum wanita. Kogiknya kaum wanittalah yang melakukan kerja dirmah seperti memasak, membasuh ruh baju dan mengemas rumah. Sdahpastilah kegiatan harian ini memberikan kekuatan pada lengan mereka. Sukan ini adalah sukan yang paling bersopan dan mereka boleh menutp aurat tanpa menganggu kelancaran acara sukan itu. Paling pasti mereka tak perlu nak terkinja-kinja di tengah pada macam main futsal, bola sepak, bola jaring dan macam-macam acara lagi. Banyak lagi perkara yang boleh Badangpower nyatakan ntk menguatkan hjang Badangpower. Cuma kala dinyatakan di sini, berjela-jela plak nanti.




Jadi kira buka ruanglah ruang seluas-luasnya untuk kaum wanita aktif dalam sukan ini. Gerenti suami dan temanlelaki mereka tak akan marah. Ialah siapa yang baerani usik juara gsti lengan. Di bawah, Badangpower sertakan beberapa gambar yang mennjk betapa kam waniya juga meminati acara ini. Ini baru gambar kat Hari Keluarga MPOB. Belum lagi Badangpower tunjuk gambar-gambar di tempat lain. Jom kita sama-sama tengok.
























KENAPA? TAK PERCAYA!

Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: