AKSI DI PUSAT SAINS NEGARA TETAP HEBAT

Monday, June 3, 2013

Share this history on :



Salam untuk semua.

Hebat! Itu yang boleh Badangpower perkataankan. Walapun tanpa kelibat pemain-pemain utama yang berehat untuk persiapan ke perlawanan Supermaatch pada 8 Jun, 2013, persaingan antara pemain-pemain tetaap sengit. Antara yang menonjol adalah pemain muda Melaka Lee Yong Sheng yang muncul juara, dan juag Saamsul Fitri, pemain baru yang berjaya menempatkan diri ke kelompok tiga tempat ke atas. Kita juga bangga apabila beberapa pemain lama muncul kembali untuk memeriahkan pertandingan, Begitu juga penyertaan daripada negeri Johor dan Sabah (walau pun bukan pemain utama) pada pertandingan kali ini. Kita berharap akan lebih ramai pemain daripada seluruh negara akan menyertai pertandingan yang akan datang.

Dalam pada Badangpower gembira dengan pencapain pemain Selangor memenangi 3 kategori daripada empat kategori yang dipertandingkan, Selangor masih terasa kehilangan penguasaan dalam kategori A. Buat masa ini, tanggungjawab memikul harapan Selangor dalam kategori A dipikul oleh Jack Chia dan Azmy Nen, Badangpower tetap berharap kedua-dua pemain ini akan segera matang untuk melaksanakan tanggungjawab mereka menaikkan nama Selangor bagi kategori A.

Sementara itu pemain utama Selangor berjaya mengekalkan kedudukan mereka dan masih bertahan tanpa mendapat cabaran sebenar daripada pemain lain. Mohd Nizar Yusuf, Zil Fadli (tidak bermain kali ini), Sazali Nazaki, Hairul Li, Abdul Razak Hadezhir, Mervyn Siew, Mohd Rafae, Najib Ismail dan beberapa orang lagi masih lgi memikul tugas mengharumkan nama Selangor dalam sukan gusti Lengan.

Badangpower nak maklumkan lebih awal, kalau semuanya berjalan lancar, pada bulan November ini, sekali lagi dengan kerjasama Pusat Sains Negara, Persatuan Sukan Lengan Negeri Selangor akan menganjurkan pertandingan gusti lengan Mr Selangor 2013. Beberapa pemain terbaik Selangor juga akan diberi penghargaan atas keupayaan mereka mengharumkan nama Selangor. Jadi diharap semua pemain Selangor akan bersiap sedia mulai sekarang.

Di bawah adalah aksii-aksi pemain pada pertandingan benrjkenaan.

Jumpa lagi.


























Tahniah kepada semua!

Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: