Keputusan Pertandingan Gusti Lengan Karnival Gegaria Harian Metro, Pulau Pinang

Thursday, November 24, 2011

Share this history on :

Salam 1Malaysia.

Pertandingan Gusti Lengan Karnival Gegaria Harian Metro pada 19 dan 20 November, 2011 yang lalu telah berjalan dengan jayanya. Bertempat di Taman Melinium, Kepala Batas, Pulau Pinang berjaya menghimpun lebih daripada 100 ahli gusti lengan dari seluruh negara. Penyertaan yang terdiri daripada remaja lelaki bawah 17 tahun, Wanita dan lelaki 3 kategori.

Sambutan kali ini begitu memberangsangkan walau pun pada waktu pagi terdapat gangguan oleh individu-inddividu yang berniat untuk mengagalkan perjalanan pertandingan ini sewaktui taklimat pertandingan oleh Ketua Pengadil sedang berlangsung (Badangpower akan huraikan hal ini kemudian). ianya tidak berjaya mempengaruhi ahli-ahli gusti lengan yang sememang tertunggu-tunggu untuk menyertai pertandingan ini.

Pertandingan untuk kategori remaja lelaki bawah 17 tahun dan kategori Wanita Terbuka telah diadakan pada 19 Disember, 2011.Siti Khatijah ismail terus mengungguli kategori Wanita Terbuka untuk kali ke tiga berturut-turut. Nampaknya belum ada peserta wanita yang mampu mencabar beliau. Manakala tanpa kehadiran Valen Low dari Singapura dalam pertandingan kali ini memberi kemenangan mudah kepada Radzi Abdul yang mewakili kelab Belia Sungai Seluang, Kulim, Kedah. Berikut adalah keputusan penuh;

Kategori Remaja Lelaki (bawah 17 tahun)
1. Radzi Abdul
2. Muhd Hatta Hawari
3. Ahmad Asry bin Ahmad Zaini
4. Muhammad Aqmal Abdul Rahman

Kategori Wanita Terbuka
1.Siti Khatijah bte Hamid
2. Yusliza Yusof
3. Mazuin Mohd Bashah
4. Yusmala Yusof
Jaguh Melaka, Lee Tiam Siew nyata terlalu unggul untuk ditewaskan apabila muncul juara buat kali keempat berturut-turut Dia terus muncul juara kategori Terbuka Lelaki 85kg ke atas untuk meraih RM800 yang ditawarkan pihak penganjur selain wang tunai tambahan RM500 yang ditawarkan olehnya sendiri sebelum ini sekiranya terdapat juara baru dalam kategori terbabit.

“Kemenangan kali keempat ini memang menggembirakan namun saingan nyata semakin sengit untuk merebut hadiah wang tunai berjumlah RM1,300,” katanya yang muncul juara di Johor Bharu, Ipoh dan Temerloh. Menurut Tiam Siew, bukan kemenangan terbabit yang dimahukannya.

“Saya mengharapkan ada pencabar baru yang dapat bergelar juara. Mungkin KGHM selepas ini akan muncul pencabar yang lebih kuat terutamanya dari Sabah,” katanya.

Bong Kim Boon yang juga rakan sepelatih Lee Thiem Swee cuba memberikan saingan kepada Ah Thiem namun masih belum mampu untuk menandingan kekuatan Ah Thiiem. Beliau berjaya ke perlawanan akhir selepas menewaskan naib juara pertandingan gusti lengan yang diadakan di Temerloh iaitu Harith Abdullah dalam perlawanan sengit. Harith Abdullah mendapat tempat ke tiga dan diikuti oleh Mohd Zawawi Hussein.
Untuk kategori lelaki 75kg hingga 85kg, Bong Kim Peng dari Melaka berjaya muncul juara setelah mengalahkan Ku Ruhaizad Ku Rubi dari Perlis. Diikut oleh wakil Selangor, Mohd Zil Fadli Abdul Halim dan Ibrahim Musa dari kedah.

Mohd Nizar Yusof yang mewakili Selangor, sekali lagi berjaya muncul juara tanpa mendapat tentang hebat daripada pesaing-pesaing. Beliau dengan mudah menewaskan Ku Rashid Ku Rubi dalam perlawanan dua set. Tempat ke tiga menjadi milik Kow Peng Kuan dari Melaka dan ke empat Ali Maidin dari Kedah.
 
Keputusan penuh 3 kategori seperti berikut;
 
Kategori Lelaki 85kg ke atas
1. Lee Ah Thiem
2. Bong Kim Boon
3. Harith Abdullah
4. Mohd Zawawi Hussein
 
Kategori Lelaki 75kg -85kg ;
1. Bong Kim Peng
2. Ku Rohaizad Ku Rubi
3. Mohd Zil Fadli Abbd Halim
4. Ibrahim Musa
 
Kategori Lelaki 75kg ke bawah
1. Mohd Nizar bin Yusof
2. Ku Rashid Ku Rubi
3. Kow Peng Kuon
4. Ali Maidin
 
Badangpower bagi pihak Persatuan Sukan Lengan Negeri Selangor mengucapkan ribuan terima kaksih kepada pengurusan Harian Metro yang telah sudi menganjurkan pertandingan gusi lengan dengan melantik PSLNS sebagai pengendali kali ini.
 
 
Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: