Kemelut di Belakang Tabir Akan Berakhir?

Wednesday, October 19, 2011

Share this history on :

Salam 1Malaysia.

Bagaikan menarik rambut di dalam tepung, itulah usaha yang telah dijalankan oleh Persatuan Sukan Lengan Negeri Selangor (PSLNS) untuk menyelesaikan kemelut belakang tabir satu pertandingan gusti lengan yang telah diadakan bau-baru ini. Langkah berhati-hati dan berpegang kepada konsep menang-menang, nampaknya telah menunjukan isyarat yang positif.

Badangpower amat menghargai usaha bersungguh-sungguh oleh Encik Abd Aziz Ali, Presiden PSLNS untuk meleraikan pemasalah yang boleh menjejaskan usaha membangunkan sukan gusti lengan di Malaysia yang belum lagi benar-benar kukuh. Gusti lengan memerlukan kerjasama erat di antara pihak persatuan, pemain dan penaja untuk memastikan sukan ini terus berkembang pesat. Segala permasalahan hendaklah segera diselesaikan tanpa perlu mengorbankan kepentingan mana-mana pihak. PSLNS telah memilih jalan tengah dalam usaha menyelesaikan permasalah yang berlaku agar tidak menjadi duri dalam daging sukan gusti lengan.

Adalah diharapkan usaha murni PSLNS ini akan mendapat reaksi positif semua pihak. PSLNS menyeru semua pihak bersatu tenaga, bertolak ansur dan saling bantu membantu bagi mencapai tujuan murni ini. Kepada pemain dan peminat sukan gusti lengan marilah kita bersama-sama memberi sokongan tidak berbelah bagi dengan menyokong segala usaha mana-mana pihak sekali pun yang berusaha memantapkan sukan gusti lengan di negara ini.

Tunjukan sokongan anda dengar menyertai apa juga pertandingan gusti lengan walau di mana ia diadakan, tanpa mengambil kira pihak mana yang menganjurkannya. Ketepikan sikap ego kita demi untuk sukan gusti lengan di negara ini. Kita berharap dengan usaha yang bersungguh-sungguh suatu hari nanti ini dapat melahirkan atlit-atlit gusti lengan yang mampu ditonjolkan di peringkat benua Asia, malah di peringkat dunia juga. Telah terlalu lama kita tidak menyaksikan atlit gusti lengan kita bertanding di pentas gusti lengan antarabangsa.

Marilah kita berdoa agar permasalah ini akan dapat diselesaikan dalam masa yang terdekat, insyaallah.

Jumpa lagi.


Thank you for visited me, Have a question ? Contact on : pslns@yahoo.com.
Please leave your comment below. Thank you and hope you enjoyed...

0 comments: